Edukacja medyczna – Profesjonalizm

Cieszy fakt, że temat profesjonalizmu medycznego został wzięty pod uwagę w artykule przeglądowym Stern i Papadakis (wydanie z 26 października). Jednakże artykuł ten nie odnosi się w sposób znaczący do rzeczywistości, w której lekarze są coraz częściej zatrudnieni lub zależni od organizacji prowadzących działalność gospodarczą. etyka, która jest obojętna i okazjonalnie wroga wobec wartości i zachowań profesjonalizmu. Oczekuje się, że lekarze praktykujący udobruchają na przykład pracodawców nastawionych na zysk i przewoźników ubezpieczeniowych, pozostając przy tym wierni najwyższym standardom profesjonalizmu medycznego. Imperatywem edukacyjnym powinno być nie tylko nauczanie wartości profesjonalizmu medycznego, ale także dostarczanie praktycznych instrukcji ich realizacji.
Timothy Howland, MD
Lourdes Hospital, Binghamton, NY 13905
[email protected] com
Odniesienie1. Stern DT, Papadakis M. Rozwijający się lekarz – staje się profesjonalistą. N Engl J Med 2006; 355: 1794-1799
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Stern i Papadakis podkreślają znaczenie ponownego zaszczepienia w lekarzu i uczniach poczucia profesjonalizmu i ostrzegają nas przed tym, co medycyna może stracić, jeśli tego nie zrobimy. Pomijają jednak coś ważnego, co socjolog Talcott Parsons określił ponad 50 lat temu: Ideologia tego zawodu kładzie duży nacisk na zobowiązanie lekarza do umieszczenia dobrostanu pacjenta nad jego interesy osobiste i uznaje komercjalizm za najpoważniejsze i podstępne zło, z którym musi się zmagać. 1 W 1995 r. George Lundberg, ówczesny redaktor naczelny czasopisma American Medical Association, powtórzył to upomnienie: Podstawowym celem firmy jest zarabianie pieniędzy. . . . Z drugiej strony podstawowym celem zawodu jest świadczenie usługi, która odzwierciedla zobowiązanie do godnej przyczyny, która wykracza poza własne interesy. 2 Specjalistyczne szpitale, opieka w butikach za cenę i szereg innych praktyk zagraża rdzeniu zaufanie, na którym stoi nasz zawód. Musimy uczyć naszych uczniów – i wzorować się na nich w naszych własnych praktykach – że komercjalizm nie ma miejsca w zawodzie medycyny.
Donald A. Barr, MD, Ph.D.
Stanford University, Stanford, CA 94305
[email protected] edu
2 Referencje1. Parsons T. System społeczny. Glencoe, IL: Free Press, 1951: 435.
Google Scholar
2. Lundberg GD. Niepowodzenie zorganizowanej reformy systemu opieki zdrowotnej – co teraz. Caveat aeger – niech pacjent się strzeże. JAMA 1995; 273: 1539-1541
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Artykuł Stern i Papadakis o stanie się profesjonalistą medycznym słusznie podkreśla humanistyczne aspekty profesjonalizmu i zobowiązań etycznych. Wyniki pomiarów w tym modelu profesjonalizmu oceniają zachowania odzwierciedlające odpowiednie systemy wartości. Jednak definicja specjalisty obejmuje także asymetrie wiedzy między klientem a profesjonalistą.1 Aby spełnić to kryterium profesjonalizmu, lekarz musi świadomie zastanowić się2 nad potencjalnymi lukami w wiedzy w stosunku do zmieniającej się podstawy dowodowej praktyki. Rdzeniem doświadczonego klinicysty jest wiedza, która zapewni najlepsze dostępne opcje dla pacjenta3 i zaangażowanie w utrzymanie tej przewagi. Kompleksowy i zrównoważony program rozwoju zawodowego powinien zachęcać lekarzy do poszukiwania tej wiedzy. Taki program zapewniłby, że zawodowiec będzie mógł bezpiecznie ćwiczyć i doradzać pacjentom na temat opcji najlepszych wyników klinicznych na podstawie aktualnej wiedzy. W tym modelu profesjonalizmu pomiary wyników odzwierciedlają pogląd, że utrzymanie aktualnej wiedzy klinicznej i naukowej ma kluczowe znaczenie, ale środki te są również zintegrowane z wcześniejszymi doświadczeniami i podtrzymywane przez system wartości zgodny z oczekiwaniami społecznymi.
John I. Balla, FRACP
Uniwersytet Melbourne, Geelong 3220, Australia
3 Referencje1. Freidson E. Profesja medycyny: studium socjologii stosowanej wiedzy. Nowy Jork: Dodd, Mead, 1970.
Google Scholar
2. Ericsson KA. Przemyślana praktyka oraz nabywanie i utrzymywanie specjalistycznych osiągnięć w medycynie i pokrewnych dziedzinach. Acad Med 2004; 79: Suppl: S70-S81
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Straus SE, Richardson WS, Glasziou P, Haynes RB. Medycyna oparta na faktach: jak ćwiczyć i uczyć EBM. 3 ed. Edynburg: Elsevier Churchill Livingstone, 2005.
Google Scholar
W swoich artykułach na temat profesjonalizmu Stern i Papadakis sugerują, że obecnie możliwe jest niezawodne przewidywanie zdolności interpersonalnych i komunikacyjnych za pomocą wielu, krótkich standardowych interakcji interpersonalnych. To może być ekscytująca wiadomość dla komisji rekrutacyjnych szkół medycznych. Jednak autorzy przytaczają tylko jedno odniesienie w tym temacie.1 Ostrożny przegląd tego odniesienia sugeruje, że czytelnicy powinni zachować ostrożność przy wyciąganiu ostatecznych wniosków z powodu braku predykcyjnych danych ważności. Wstępne wyniki pojedynczego badania nie stanowią wystarczającego powodu, aby włączyć wielokrotny wywiad medyczny do tak ważnej decyzji, czy przyjąć kandydata do szkoły medycznej.
Robert Knopp, MD
Region Hospital, St. Paul, MN 55105
[email protected] edu
Odniesienie1. Eva KW, Rosenfeld J, Reiter HI, Norman GR. Rekrutacja OBWE: wielokrotny mini-wywiad. Med Educ 2004; 38: 314-326
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Howland i Barr zastanawiają się nad wyzwaniami stojącymi przed lekarzami w konfrontacji z ustawieniami praktyki, systemami opieki zdrowotnej i interesami komercyjnymi, które sprawdzają nasze profesjonalne podejście. To tutaj musimy nie tylko dążyć do zasad profesjonalizmu, ale także mądrze je stosować. Praktyki medycznej nie da się odizolować od świata innego niż komercyjny, a wypłacalność finansowa jest koniecznością. Zamiast potępiać wszelkie formy interesów komercyjnych, zachęcamy naszych studentów do zaangażowania się w opracowywanie polityk i systemów regulacyjnych, które przynoszą korzyści pacjentom i są zgodne z naszymi wartościami. Rzecznictwo na poziomie lokalnym, krajowym i międzynarodowym ma kluczowe znaczenie dla takiego zaangażowania
Profesjonalizm przejawia się poprzez fundament kompetencji klinicznych, umiejętności komunikacyjne i zrozumienie etyczne Na tym fundamencie budowane są aspiracje i mądre stosowanie zasad profesjonalizmu – doskonałość, humanizm, odpowiedzialność i altruizm. Chociaż nasz artykuł skupia się na tych ostatnich zasadach profesjonalizmu, Balla słusznie identyfikuje fundamentalny element wiedzy, bez którego lekarz byłby komunikatywnym, współczującym szarlatanem.
Dobór studentów z aspiracją i umiejętnością mądrego stosowania zasad profesjonalizmu jest od dawna wyzwaniem dla
[więcej w: aspen fraxiparine, apteka dyżurna mrągowo, odbudowa kości zęba ]
[hasła pokrewne: terapia kranio sakralna, weekend nad morzem dla dwojga, olx mosina ]