Ocena lekarzy w pracy – postęp i wyzwania ad

Obecnie większość narzędzi używanych do oceny lekarzy, którzy rozpoczynają praktykę w nowej lokalizacji, pochodzi z egzaminów wstępnych do praktyki i nie oddaje sprawiedliwości umiejętnościom, które wytrawni praktycy zdobyli dzięki doświadczeniu. Powrót do praktyki po przerwie w karierze usprawiedliwia również nową ocenę kompetencji, podobnie jak wszelkie istotne zmiany w zakresie praktyki lekarza. Niektóre organy regulacyjne wprowadzają politykę zapewniającą kompetencje lekarzy w tych okolicznościach. Każda ważna ocena kompetencji w praktyce musi odnosić się do faktycznego zakresu praktyki. Uogólnienia dokonane wyłącznie na podstawie indywidualnych cech są niewystarczające, ponieważ trudno je zakotwiczyć w realiach praktyki. Dlatego też należy poświęcić mniej uwagi samej naturze samych lekarzy, a raczej charakterowi ich pracy. Biorąc jednak pod uwagę specyfikę poszczególnych praktyk, trudno jest połączyć główne elementy praktyki w spójne typy, a zatem dostosować testy i programy edukacyjne do różnych praktyk. Musimy lepiej zrozumieć zależności między procesami i wynikami praktyki, aby opracować oceny oparte na dokładnych modelach praktyki.
Biorąc pod uwagę faktyczny charakter pracy lekarzy, oczywiste jest, że to, co często uważa się za kompetencję indywidualną, zależy w znacznym stopniu od wielu relacji roboczych – w tym od podstawowych z pacjentami, ale także od współpracowników, kolegów, konsultantów i innych osób. Wyniki opieki zdrowotnej odzwierciedlają procesy zachodzące na poziomie indywidualnym, organizacyjnym i systemowym. Logicznym punktem wyjścia dla skutecznej oceny wyników poszczególnych lekarzy jest uznanie, że era lekarza jako samotnego łowcy jest ponad 13. Oceny muszą uwzględniać znaczenie kontekstu świadczenia opieki zdrowotnej, w tym kluczowy element pracy zespołowej.
Ponieważ można wysunąć silny argument, że tylko osoba posiadająca wiedzę o podobnym zakresie praktyki jest kwalifikowana do oceny kompetencji, lekarze rozsądnie oczekują oceny od rówieśników. Oceny wzajemne są akceptowanymi komponentami programów zarządzania jakością kanadyjskich organów regulacyjnych 6, które mogą służyć jako modele dla innych jurysdykcji, które rozważają szersze zastosowanie profesjonalnej oceny wzajemnej. W planowaniu programów oceny i przeglądu krytyczne jest rozróżnienie ocen sumarycznych lub sądowych, takich jak te wywołane przez skargi pacjentów lub wcześniej zidentyfikowane problemy w praktyce lekarza, od tych, które służą celom edukacyjnym, takim jak losowo zorganizowane przeglądy poprawy jakości.
Wreszcie, ponieważ oceny wyników są częściej wykorzystywane do określania kompetencji i sytuacji o wysokim stopniu oprocentowania (np. Jako podstawa systemów wynagradzania za wyniki lub określania statusu zatrudnienia), należy ustanowić realistyczne i możliwe do obrony standardy wykonania. Potrzeba rozpatrywania indywidualnych skarg i konkretnych skarg o nadużycia doprowadziła do skonstruowania kontradyktoryjnych ram dla rozstrzygania spraw dotyczących wyników klinicznych. W związku z tym ogólne standardy kompetencji w odniesieniu do poszczególnych zakresów praktyki nie są dobrze ugruntowane, a my mamy niewielkie doświadczenie w stosowaniu takich standardów do celów edukacyjnych lub dyscyplinarnych.
Medycyna północnoamerykańska była dobrze obsługiwana przez formalne powiązania między akredytowaną edukacją, standaryzowaną oceną i licencjonowaniem przy wejściu na praktykę. Większe skupienie się na jakości wykonania w praktyce wyjaśnia wyzwanie opracowania systemu oceny bieżących praktyk, zharmonizowanego z ciągłym kształceniem zawodowym i związanym z ciągłym licencjonowaniem.11 Budując powiązania odpowiedzialności i edukacji, istnieje specjalna potrzeba oparte na faktycznych profilach wydajności i znaczących rezultatach praktycznych, które koncentrują się w równym stopniu na jakości opartej na systemach, jak i osobistych osiągnięciach zawodowych. Zaspokojenie tej potrzeby może wypełnić lukę między tradycyjnym profesjonalnym zachowaniem kompetencji a troską społeczeństwa o wyniki i ich wyniki.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Author Affiliations
Z College of Physicians and Surgeons of Ontario i Department of Medicine, University of Toronto, Toronto.

[podobne: usg kolana kraków, apteka dyżurna mrągowo, pierścień landolta ]
[podobne: terapia kranio sakralna, weekend nad morzem dla dwojga, olx mosina ]