Ocena lekarzy w pracy – postęp i wyzwania

Niedawno przeprowadzono ocenę kompetencji studentów medycznych przed rozpoczęciem praktyki. W tym wydaniu czasopisma Epstein przedstawia aktualne podsumowanie postępów na tej arenie.1 Z drugiej strony niewiele uwagi poświęcono ocenie lekarzy, którzy już są w praktyce. Jak wskazuje Epstein, nie będąc ustalonym atrybutem czy cechą, kompetencja obejmuje wielowymiarowe zestawy zachowań, które są zależne od czynników środowiskowych i indywidualnych.2-4 W rezultacie ocena kompetencji musi wykraczać poza identyfikację tego, kto jest praktykiem. , na podstawie dowodów ich osobistych cech lub datowanych referencji, aby uchwycić to, co faktycznie robią w kontekście współczesnej praktyki.5 Można wyróżnić cztery główne ramy oceny kompetencji lekarzy. Pierwsza ramka zawiera znane oceny przeprowadzane przed rzeczywistą praktyką: testy osiągnięć i symulacje, w tym praktyka pod nadzorem, które pozwalają oceniającym przewidzieć przyszłe kompetencje stażysty. Druga ramka wprowadza kompetencje w praktyce od udziału w ciągłych programach edukacji medycznej i szkoleń lub pokrewnych testach osiągnięć. Trzecie ramy obejmują środki, które badają procesy pracy lekarzy – na przykład wzajemne przeglądy dokumentacji medycznej, 6 ankiet wśród współpracowników i współpracowników na temat umiejętności komunikacyjnych lekarza i praktyk współpracy, 7 i ocen, które wykorzystują dane ze standardowych pacjentów, dzienników lub portfeli dodanie kontekstowych informacji o działaniach związanych z pracą. 9 W prowincjach Ontario i innych prowincjach kanadyjskich organy regulacyjne wprowadziły systematyczne, oparte na wzajemnym szacowaniu oceny, wykorzystując wiele z tych narzędzi w celu poprawy jakości praktyki.
Ostateczne ramy obejmują oceny wyników pracy lekarzy, w tym badania satysfakcji pacjentów, skargi lub oświadczenia o zaniedbaniu, specyficzne wskaźniki wyników leczenia lub odnowy biologicznej oraz dane dotyczące śmiertelności i zachorowalności. Przykłady tej formy oceny można znaleźć na stronach internetowych niektórych państwowych organów regulacyjnych oraz w kartach raportów systemu szpitalnego lub systemu opieki zdrowotnej. Zapewnienie, że aktualna mieszanka danych z tych czterech ram oceny jest zarówno znacząca, jak i stała dla społeczeństwa a cele zawodowe stanowią poważne wyzwanie dla lekarzy.
Lekarze praktykujący przez wiele lat powinni poddawać swoje kompetencje ponownej ocenie i okresowo potwierdzać, chociaż poglądy różnią się od odpowiednich celów i narzędzi do takiego ponownego zbadania. Najbardziej kontrowersyjną kwestią nie jest to, czy taka ponowna ocena praktyki jest potrzebna, ale raczej jak powinny być powiązane z licencjonowaniem, certyfikacją lub zatrudnieniem.11 W Wielkiej Brytanii, gdzie National Health Service pojawia się w codziennym życiu lekarzy, na podstawie oceny przeważa. W Kanadzie ważną rolę odgrywają oceny organów regulacyjnych i towarzystw specjalistycznych. W Stanach Zjednoczonych ewoluują kombinacje ocen przez towarzystwa specjalistyczne, państwowe komisje lekarskie i organizacje dostawców lub płatników. Podczas gdy niektórzy uważają, że ponowna ocena jest przede wszystkim filtrem w celu ochrony społeczeństwa przed słabymi wynikami lekarzy, inni twierdzą, że ważne oceny praktyki służą głównie potrzebom edukacyjnym i powinny zostać włączone do zindywidualizowanych programów ustawicznego doskonalenia zawodowego.
Na globalnym rynku konieczne są oceny migrujących lekarzy, których poświadczenia mogą być nieaktualne, trudne do zinterpretowania lub niezgodne z lokalnymi standardami
[hasła pokrewne: przychodnia kartuzy wybickiego, testosteron sterydy cena, aspen fraxiparine ]
[hasła pokrewne: choroby genetyczne przykłady, aspen fraxiparine, diuramid ]