Ocena w edukacji medycznej ad 5

Centra symulacji chirurgicznej obecnie rutynowo wykorzystują wysokiej jakości grafikę komputerową i praktyczne manipulowanie instrumentami chirurgicznymi, aby stworzyć multisensoryczne środowisko. Zaawansowana technologia jest coraz częściej postrzegana jako ważna pomoc naukowa i może okazać się przydatna w ocenie wiedzy, rozumowaniu klinicznym i pracy zespołowej. Oceny wielostronne ( 360 stopniowe )
Oceny rówieśników, innych członków zespołu klinicznego i pacjentów mogą zapewnić wgląd w nawyki pracy uczestników, zdolność do pracy zespołowej i wrażliwość interpersonalną. 48-50 Chociaż istnieje niewiele opublikowanych danych na temat wyników sprzężenia zwrotnego z wielu źródeł w placówkach medycznych, kilka dużych opracowywane są programy, w tym jeden dla wszystkich urzędników domów pierwszego i drugiego roku w Wielkiej Brytanii, a drugi dla wszystkich lekarzy poddawanych ponownej certyfikacji w zakresie chorób wewnętrznych w Stanach Zjednoczonych. Opinie zwrotne z wielu źródeł są najbardziej skuteczne, jeśli zawierają komentarze narracyjne, a także dane statystyczne, gdy źródła są uznawane za wiarygodne, gdy opinie są konstruowane konstruktywnie, a całemu procesowi towarzyszy dobre doradztwo i działania następcze.
Niedawne badania oceny wzajemnej sugerują, że kiedy uczestnicy otrzymują przemyślane oceny i komentarze rówieśników w sposób terminowy i poufny, wraz ze wsparciem doradców, aby pomóc im w refleksji nad raportami, uważają proces za silny, wnikliwy i pouczający51,52 Oceny wzajemne okazały się spójne niezależnie od sposobu wyboru osób oceniających. Oceny takie są stabilne z roku na rok53 i przewidują kolejne rankingi klas, a także kolejne oceny przez superwizorów.54 Oceny rówieśników zależą od zaufania i wymagają skrupulatnej uwagi w zakresie poufności. W przeciwnym razie mogą podkopać, zniszczyć i podzielić.
Chociaż oceny kliniczne pacjentów są z zasady wartościowe, stwarzają wiele problemów. Dla uzyskania zadawalającej niezawodności może być konieczne przeprowadzenie 50 ankiet pacjentów.55 Pacjenci poważnie chorzy często nie wypełniają ankiet; ci, którzy mają skłonność do oceniania lekarzy mniej korzystnie niż pacjenci, którzy mają łagodniejsze warunki.56 Ponadto pacjenci nie zawsze są w stanie rozróżnić elementy praktyki klinicznej [57], a ich oceny są zazwyczaj wysokie. Ograniczenia te utrudniają wykorzystanie raportów pacjentów jako jedynego narzędzia oceny wyników klinicznych. Jednak oceny pielęgniarek mogą być cenne. Stwierdzono, że takie oceny są rzetelne, z zaledwie 6 do 10 raportami, 58 i są one skorelowane z ocenami między pacjentami i wykładowcami dotyczącymi interpersonalnych aspektów wydajności praktyk.
Podstawowe ograniczenia poznawcze w zdolności ludzi do poznania siebie jako innych widzą, że ograniczają użyteczność samooceny. Co więcej, ocenianie się na podstawie wcześniejszych osiągnięć klinicznych może nie osiągnąć innego ważnego celu, jakim jest samoocena: zdolność do monitorowania siebie z chwili na chwilę podczas praktyki klinicznej.10, 60 Lekarz musi posiadać tę zdolność, aby zaspokoić zmieniające się potrzeby pacjentów, rozpoznawać granice swoich własnych kompetencji i radzić sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami.
Portfele
Portfolio zawiera dokumentację i refleksję na temat konkretnych obszarów kompetencji osoby szkolonej
[więcej w: przeglądarka na leczenie uzdrowiskowe, pierścień landolta, leczenie zębów cennik ]
[przypisy: lek bez recepty na hemoroidy, olx ryki, nfz kraków batorego ]