Ocena w edukacji medycznej ad 6

Dowody te łączą się z autorefleksją61. W medycynie, podobnie jak w sztukach wizualnych, portfele wykazują rozwój stażysty i możliwości techniczne. Mogą zawierać notatki wykresów, listy polecające, dzienniki procedur, wideokonferencje, oceny wzajemne, ankiety pacjentów, wyszukiwania w literaturze, projekty poprawy jakości i inne materiały edukacyjne. Portfolio często obejmuje także samooceny, plany nauki i refleksyjne eseje. Aby portfele były maksymalnie efektywne, niezbędny jest ścisły mentoring przy montażu i interpretacji treści; w ten wysiłek można wydłużyć czas. Portfele są najczęściej używane w ocenach formatywnych, ale ich wykorzystanie do oceny podsumowującej i decyzji o podwyższeniu stawek wzrasta20. Wyzwania w ocenie
Nowe domeny oceny
Istnieje kilka dziedzin, w których ocena jest w powijakach i pozostaje problematyczna. Jakość opieki i bezpieczeństwo pacjentów zależą od skutecznej pracy zespołowej, 62 zaś szkolenie w zakresie pracy zespołowej jest podkreślane jako istotny element wielu obszarów kompetencji określonych przez ACGME, jednak nie ma zatwierdzonej metody oceny pracy zespołowej. Eksperci nie zgadzają się, jak zdefiniować profesjonalizm – nie mówiąc już o tym, jak najlepiej go zmierzyć63. Dziesiątki skal, które oceniają komunikację, są używane w edukacji medycznej i badaniach 64, ale niewiele jest dowodów na to, że jakakolwiek skala jest lepsza od innej; ponadto doświadczenia, które pacjenci zgłaszają, często znacznie różnią się od ocen ekspertów.65
Multimethod and Longitudinal Assessment
Zastosowanie wielu metod oceny może pokonać wiele ograniczeń poszczególnych form oceniania.8,22,36,66 Zmienność kontekstu klinicznego pozwala na szerszy wgląd w kompetencje, użycie wielu formatów zapewnia większą różnorodność w obszarach treści które są oceniane, a dane wejściowe od wielu obserwatorów dostarczają informacji na temat różnych aspektów treningu uczestników. Ocena podłużna pozwala uniknąć nadmiernego testowania w dowolnym momencie i służy jako podstawa do monitorowania ciągłego rozwoju zawodowego.
W przykładzie na początku tego artykułu ocena multimodalna może obejmować bezpośrednią obserwację ucznia w interakcji z kilkoma pacjentami w różnych punktach podczas rotacji, badanie wielokrotnego wyboru z elementami kluczowych cech i zgodności scenariusza z oceniać kliniczne uzasadnienie, spotkanie z wystandaryzowanym pacjentem, a następnie egzamin ustny w celu oceny umiejętności klinicznych w ustandaryzowanym otoczeniu, pisemne eseje, które wymagałyby wyszukiwania literatury i syntezy literatury medycznej na podstawach nauki lub aspektach klinicznych jednego lub więcej choroby napotkane przez ucznia i oceny rówieśników, aby uzyskać wgląd w umiejętności interpersonalne i nawyki pracy.
Połączenie wszystkich tych wyników w portfolio przypomina sztukę diagnozy; wymaga od studenta syntezy różnych bitów i typów informacji w celu uzyskania ogólnego obrazu. Chociaż kilka szkół medycznych zaczęło wprowadzać oceny podłużne, które wykorzystują wiele metod, 8 najlepszym sposobem radzenia sobie z ilością i jakościowo różnymi typami danych, które generuje proces, nie jest jeszcze jasne
[przypisy: odbudowa kości zęba, amoksycylina dla gołębi, endometrioza w powłokach brzusznych ]
[podobne: tabletki na przyrost masy, sernik bananowy na zimno, półpasiec czy jest zaraźliwy ]