Ocena w edukacji medycznej ad 7

Potrzebne będą nowe sposoby łączenia danych jakościowych i ilościowych, jeśli oceny portfela mają znaleźć szerokie zastosowanie i wytrzymać próbę czasu. Standaryzacja oceny
Chociaż organizacje akredytujące określają obszerne obszary, które program nauczania powinien obejmować i oceniać, w większości poszczególne szkoły medyczne podejmują własne decyzje dotyczące metod i standardów oceny. Model ten może mieć tę zaletę, że zapewnia spójność między programem nauczania i oceną, ale także utrudnia porównywanie uczniów ze szkół medycznych w celu późniejszego szkolenia67. Pozostaje do ustalenia idealna równowaga między standaryzacją krajową a oceną specyficzną dla szkoły. . Ponadto w ramach danej szkoły medycznej wszyscy uczniowie mogą nie wymagać tego samego zestawu ocen – na przykład wstępne badania przesiewowe mogą być poprzedzone bardziej szczegółowymi testami dla osób mających trudności.
Ocena i uczenie się
Powszechnie uznaje się, że ocena prowadzi do uczenia się; jednak ocena może mieć zarówno zamierzone, jak i niezamierzone konsekwencje.22 Studenci bardziej rozważnie uczą się, kiedy przewidują określone formaty egzaminów, a zmiany w formacie mogą przenieść ich uwagę raczej na kwestie kliniczne, a nie teoretyczne.69 Ocena przez rówieśników wydaje się promować profesjonalizm, pracę zespołową. oraz komunikat.52 Niezamierzone skutki oceny obejmują tendencję do uczęszczania przez uczniów do egzaminów i zastępowania powierzchownej wiedzy w celu refleksyjnego uczenia się.
Ocena wiedzy specjalistycznej
Ocena stażystów i lekarzy, którzy mają wyższy poziom wiedzy specjalistycznej, stanowi szczególne wyzwanie. Specjalizacja charakteryzuje się unikatowymi, opracowanymi i dobrze zorganizowanymi zasobami wiedzy, które są często ujawniane tylko wtedy, gdy są wyzwalane przez charakterystyczne wzorce kliniczne. 7071 Tak więc, eksperci, którzy nie są w stanie uzyskać dostępu do swojej wiedzy w sztucznych sytuacjach testowych, ale którzy wydają dźwięk osądy w praktyce mogą źle działać na niektórych testach, które mają na celu ocenę umiejętności komunikacyjnych, wiedzy lub rozumowania. Co więcej, doświadczenie kliniczne oznacza praktyczną mądrość w radzeniu sobie z niejednoznacznymi i nieustrukturyzowanymi problemami, równoważenie konkurujących wyjaśnień, unikanie przedwczesnego zamykania, odnotowywanie wyjątków od zasad i zasad, a także – nawet w sytuacjach stresowych – wybór jednego z kilku działań, które są akceptowalne, ale niedoskonałe . Testowanie myślenia indukcyjnego (organizacja danych w celu generowania możliwych interpretacji) lub myślenia dedukcyjnego (analiza danych w celu rozróżnienia między możliwościami) w sytuacjach, w których nie ma zgody na jedną prawidłową odpowiedź, przedstawia ogromne wyzwania psychometryczne.
Ocena i przyszłe wyniki
Dowody, że ocena chroni społeczeństwo przed niską jakością opieki, są zarówno pośrednie, jak i rzadkie; składa się z kilku badań wykazujących korelacje między programami oceny, w których stosuje się wiele metod i stosunkowo surowymi szacunkami dotyczącymi jakości, takimi jak testy diagnostyczne, przepisywanie i wzorce odesłania. 72 Ocena korelacji z przyszłymi wynikami jest trudna nie tylko z powodu niedoskonałości procesu oceny. samej siebie, ale także dlatego, że nie zdefiniowano odpowiednich, solidnych mierników wyników, które można bezpośrednio przypisać efektom szkolenia
[patrz też: lek bez recepty na pasożyty, przychodnia kartuzy wybickiego, apteka dyżurna mrągowo ]
[hasła pokrewne: isonasin septo, pedicetamol dawkowanie, wniosek o leczenie psychiatryczne bez zgody pacjenta wzór ]