Ocena w edukacji medycznej ad 8

Bieżące wysiłki zmierzające do pomiaru ogólnej jakości opieki obejmują ankiety pacjentów i analizy instytucjonalnych i praktycznych baz danych. Kiedy te nowe narzędzia zostaną dopracowane, mogą zapewnić solidniejsze podstawy dla badań nad wynikami edukacyjnymi. Wnioski
Tabela 2. Tabela 2. Zasady oceny. Biorąc pod uwagę wszystkie te wyzwania, obecne praktyki w zakresie oceny zostałyby wzmocnione, gdyby zasady przedstawione w tabeli 2 były wyraźnie brane pod uwagę. Treść, format i częstotliwość oceny, a także czas i format informacji zwrotnej powinny wynikać z konkretnych celów programu edukacji medycznej. Różne dziedziny kompetencji powinny być oceniane w sposób zintegrowany, spójny i podłużny za pomocą wielu metod i zapewniania częstych i konstruktywnych informacji zwrotnych. Nauczyciele powinni mieć na uwadze wpływ oceny na uczenie się, potencjalne niezamierzone skutki oceny, ograniczenia każdej metody (łącznie z kosztami) oraz dominującą kulturę programu lub instytucji, w której odbywa się ocena.
Ocena wchodzi na każdy etap rozwoju zawodowego. Jest on obecnie wykorzystywany podczas procesu aplikowania do szkoły medycznej, 73 na początku szkolenia w miejscu zamieszkania 74, oraz w ramach wymogów utrzymania certyfikacji , które zostały przyjęte przez kilka komisji lekarskich.75 Wielokrotne metody oceny realizowane w ujęciu podłużnym mogą dostarczyć danych, które są potrzebne do oceny potrzeb szkoleniowych uczestników oraz określenia i naprawienia nieoptymalnych wyników przez klinicystów. Decyzje o tym, czy stosować format oceny formatywnej czy podsumowującej, jak często należy dokonywać ocen i jakie standardy powinny być stosowane, pozostają wyzwaniem. Nauczyciele stoją także przed wyzwaniem opracowania narzędzi do oceny jakości, takich jak profesjonalizm, praca zespołowa i wiedza specjalistyczna, które trudno było zdefiniować i określić ilościowo.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Film pokazujący badanie z udziałem standardowego pacjenta jest dostępny wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie www.nejm.org.
Dziękuję Tana Grady-Weliky, MD, Stephen Lurie, MD, Ph.D., John McCarthy, MS, Anne Nofziger, MD, i Denham Ward, MD, Ph.D., za pomocne sugestie.
Author Affiliations
Z Departamentów Medycyny Rodzinnej, Psychiatrii i Onkologii oraz Centrum Rochester w celu poprawy komunikacji w opiece zdrowotnej, University of Rochester School of Medicine and Dentistry, Rochester, NY.
Wyślij prośby o ponowne przesłanie do Dr. Epsteina w 1381 South Ave., Rochester, NY 14620 lub w [email protected].
[więcej w: choroby genetyczne przykłady, testosteron sterydy cena, endometrioza w powłokach brzusznych ]
[hasła pokrewne: korona pełnoceramiczna cena, informacja o dostępności leków, dermatolog nfz kraków ]