Ocena w edukacji medycznej cd

Ponadto pytania mogą być bogate kontekstowo lub kontekstowo ubogie . 23 Pytania z bogatymi opisami kontekstu klinicznego zachęcają do bardziej złożonych procesów poznawczych, które są charakterystyczne dla praktyki klinicznej.24 I na odwrót, pytania ubogie w kontekst mogą przetestować podstawową wiedzę faktograficzną. ale nie jest to przeniesienie na rzeczywiste problemy kliniczne. Pytania wielokrotnego wyboru są powszechnie stosowane do oceny, ponieważ mogą zapewnić dużą liczbę elementów do badania obejmujących wiele obszarów treści, mogą być podawane w stosunkowo krótkim czasie i mogą być oceniane przez komputer. Czynniki te sprawiają, że administracja egzaminu do dużej liczby uczestników jest prosta i wystandaryzowana.25 Formaty, które wymagają od studenta wybrania najlepszej odpowiedzi z listy możliwych odpowiedzi, są najczęściej używane. Jednak nowsze formaty mogą lepiej oceniać procesy rozumowania diagnostycznego. Kluczowe cechy koncentrują się na krytycznych decyzjach w konkretnych przypadkach klinicznych.26 Elementy zgodności skryptów przedstawiają sytuację (np. Wydzielina z pochwy u pacjenta), dodają informację (dysurię) i proszą zdającego o ocenę stopnia, w jakim ta nowa informacja zwiększa lub zmniejsza prawdopodobieństwo określonego wyniku (ostre zapalenie jajowodów spowodowane przez Chlamydia trachomatis) .27 Ponieważ przedstawione sytuacje są niejednoznaczne, elementy zgodności scenariuszy mogą dostarczyć wglądu w ocenę kliniczną w rzeczywistym świecie. Wykazano, że odpowiedzi na takie przedmioty korelują z poziomem szkolenia egzaminowanego i przewidują przyszłe wyniki egzaminów ustnych z wnioskowania klinicznego.
Pytania złożone z wielu pytań, które są bogate w kontekst, są trudne do napisania, a ci, którzy je piszą, unikają tematów – takich jak dylematy etyczne lub niejasności kulturowe – których nie można łatwo zadać. 29 Pytania wielokrotnego wyboru mogą również stwarzać sytuacje, w których badany może odpowiedzieć na pytanie, uznając właściwą opcję, ale nie mógł odpowiedzieć na pytanie w przypadku braku opcji.23,30 Efekt ten, zwany sygnalizacją, jest szczególnie problematyczny, gdy ocenia się rozumowanie diagnostyczne, ponieważ przedwczesne zamknięcie – przybycie do decyzja przed rozważeniem właściwej diagnozy – jest częstym powodem błędów diagnostycznych w praktyce klinicznej.31,32 Rozszerzone pasujące przedmioty (kilka pytań, wszystkie z tą samą długą listą możliwych odpowiedzi), jak również otwarta krótka odpowiedź pytania, mogą zminimalizować cueing.23 Strukturalne eseje również wykluczają cueing. Ponadto wiążą się z bardziej złożonymi procesami poznawczymi i pozwalają na bardziej kontekstowe odpowiedzi niż pytania wielokrotnego wyboru. Gdy stosowane są jasne zasady klasyfikacji, eseje uporządkowane mogą być solidne psychometrycznie.
Oceny dzięki nadzorowaniu klinicystów
Nadzorowanie obserwacji i odczuć klinicystów przez studentów w określonym czasie pozostaje najczęściej stosowanym narzędziem oceny wyników u pacjentów. Studenci i mieszkańcy najczęściej otrzymują oceny globalne na koniec rotacji, z komentarzami od różnych lekarzy nadzorujących. Chociaż subiektywność może stanowić problem przy braku jasno sformułowanych standardów, ważniejszą kwestią jest to, że bezpośrednia obserwacja stażystów podczas interakcji z pacjentami jest zbyt rzadka.
Bezpośrednia obserwacja lub przegląd wideo
Długi przypadek 34 i mini-kliniczne badanie oceniające (mini-CEX) 35 zostały opracowane, aby uczniowie byli obserwowani częściej
[hasła pokrewne: choroby genetyczne przykłady, przychodnia kietrz lekarze, leczenie kanałowe pod mikroskopem poznań ]
[więcej w: terapia kranio sakralna, weekend nad morzem dla dwojga, olx mosina ]