Ocena w edukacji medycznej czesc 4

W tych ocenach lekarz prowadzący obserwuje, podczas gdy stażysta przeprowadza skoncentrowane badanie historii i badanie fizyczne w okresie od 10 do 20 minut. Stażysta następnie przedstawia diagnozę i plan leczenia, a członek wydziału ocenia mieszkańca i może przekazywać informacje zwrotne dotyczące edukacji. Ustrukturyzowane ćwiczenia z rzeczywistymi pacjentami pod obserwacją lekarza prowadzącego mogą mieć taki sam poziom wiarygodności jak badania strukturalne przy użyciu standardowych pacjentów34, 36, ale obejmują szerszy zakres problemów, ustaleń fizycznych i ustawień klinicznych. Bezpośrednią obserwację uczestników w warunkach klinicznych można powiązać z ćwiczeniami wykonywanymi przez uczestników po ich spotkaniach z pacjentami, takimi jak prezentacje w formie ustnej, ćwiczenia pisemne oceniające uzasadnienie kliniczne i wyszukiwanie w literaturze.8,37 Przegląd filmów o spotkaniach z pacjenci oferują potężny sposób oceny i dostarczania informacji zwrotnych na temat umiejętności uczestników w interakcjach klinicznych.8,38 Symulacje kliniczne
Standaryzowani pacjenci – aktorzy, którzy zostali przeszkoleni w konsekwentnym przedstawianiu pacjentów przy wielokrotnych okazjach – są często włączani do obiektywnych strukturalnych badań klinicznych (OBWE), które składają się z serii stacji czasowych, z których każda koncentruje się na innym zadaniu. Od 2004 r. Egzaminy te są częścią amerykańskiego egzaminu licencjonowania medycznego, który pobierają wszyscy starsi studenci medycyny39. Obserwujący członek wydziału lub wystandaryzowany pacjent używa listy kontrolnej określonych zachowań lub globalnego formularza oceny, aby ocenić wyniki uczniów. Lista kontrolna może zawierać takie elementy, jak zapytano, czy pacjent palił i sprawdzone odruchy kostki . Globalny formularz oceny może wymagać oceny, jak dobrze zorganizowano wizytę i czy uczeń był odpowiednio empatyczny. Wymagane jest co najmniej 10 stacji, z których uczeń zazwyczaj przyjeżdża w ciągu 3 do 4 godzin, aby uzyskać wiarygodność od 0,85 do 0,90.41. W tych warunkach ustrukturyzowane oceny przy użyciu standardowych pacjentów są równie wiarygodne jak oceny bezpośrednio obserwował spotkania z prawdziwymi pacjentami i zajmuje mniej więcej tyle czasu.42
Interakcje ze standaryzowanymi pacjentami mogą być dostosowane do konkretnych celów edukacyjnych, a aktorzy, którzy przedstawiają pacjentów, mogą niezawodnie oceniać wyniki uczniów pod względem historii i badań fizycznych. Członkowie wydziału, którzy obserwują spotkania z wystandaryzowanymi pacjentami, mogą zaoferować dodatkowy wgląd w kliniczny osąd kandydatów i ogólną spójność historii lub badania fizykalnego. Niezbadani znormalizowani pacjenci, którzy za wcześniejszą zgodą egzaminatorów prezentują incognito w rzeczywistych warunkach klinicznych, zostali wykorzystani w badaniach nad usługami służby zdrowia w celu oceny diagnozy diagnostycznej, decyzji terapeutycznych i umiejętności komunikacyjnych.43-46 Zastosowanie niezapowiedzianych standardowych pacjentów może potwierdzić być szczególnie cennym w ocenie praktykantów i lekarzy wyższego szczebla w praktyce.
Wykorzystuje się symulację do oceny umiejętności klinicznych uczestników w intensywnej opiece i warunkach chirurgicznych. 47 Symulacje obejmujące wyrafinowane manekiny z dźwiękami serca, oddychaniem, odczyty oksymetru i impulsy, które reagują na różne interwencje, mogą być wykorzystane do oceny, w jaki sposób osoby lub zespoły zarządzają niestabilnymi znakami życiowymi
[patrz też: apteka dyżurna mrągowo, okulista w płocku, usg kolana kraków ]
[patrz też: szynowanie zębów włóknem szklanym, dermatolog na nfz kraków, terapia poznawczo behawioralna warszawa ]